Vpišite ključne besede

post

Ne odkloni priložnosti, dokler nisi poskušal uspeti

Ne odkloni priložnosti, dokler nisi poskušal uspeti

Ypsilon SSGZ JSC 0167
Gretchen Zucker, direktorica organizacije Ashoka, je bila včeraj, 27.9.2016, na delovnem oddihu v Ljubljani. Vsaj tako pravi sama o povabilu Veleposlaništva ZDA, da bi obiskala Kabinet predsednika vlade RS. Vmes se je povzpela na Ljubljanski grad, nato pa se ustavila še v ABC Hubu, kjer jo je gostil Zavod Ypsilon. V naprednem podjetniškem mestu je mladim predstavila, kakšne spremembe v svetu spodbuja Ashoka.

Sporočilo mladim: Sprememba je edina stalnica

Gretchen in njeni sodelavci iz Ashoke iščejo ljudi z močjo, da spremenijo svet. Sprememba mora imeti pozitiven vpliv na življenja ali mišljenja ljudi, imeti mora etično poslanstvo in vzpodbudno vplivati na širšo družbo v nacionalnem ali globalnem smislu. Zato prizadevanje Ashoke sega v vse spore družbe. Njeni predstavniki se srečujejo z vladami, podjetniki, mladimi talenti in državljani, ki inovativno rešujejo družbene probleme.

Daleč od tega, da bi Gretchen prišla pridigat, je sproščeno in priljudno mladim dala nasvet, naj se ne bojijo neuspeha. Neuspeh je gonilo spremembe, ki je v hitro razvijajočem tehnološkem svetu edina stalnica, zato v Ashoki neuspehe spodbujajo. Napaka ali neuspeh v posamezniku (ali družbi) spodbuja težnjo po reorganizaciji ciljev, po preoblikovanju poslovnega načrta. Neuspehi nas silijo, da iščemo inovativne poti in preizkušamo nove možnosti. Zato mladim pravi, naj ne zavrnejo nobene priložnosti, saj se bodo ne glede na končni izid iz izkušnje učili, rasli in navsezadnje s pridobljenim znanjem uspeli.

Kaj je socialno podjetništvo?

Socialno podjetništvo, kot ga razume Ashoka, je posledica razvoja civilizacije. Gretchen je idejo predstavila nekoliko bolj podrobno, a v splošnem gre za to, da se v prvi fazi družbenega razvoja vzpostavijo toge hierarhične strukture z vladarskim razredom. V drugi fazi vznikne poslovni svet, ki pridobi pravico do upravljanja z naravnimi viri. Ker ljudem ponujajo službe pri tem pa poznajo le svoje koristi, se razvijejo gibanja za pravice teh ljudi, ki postanejo tretji deležnik civilizacije. Ashokin predlog za svetovno spremembo je torej v združevanju vseh treh segmentov družbe. Socialno podjetništvo je odgovor na iskanje poslovnega modela, ki ne bo delal v korist koroporacije, temveč bo poiskal zavezništvo zakonodajalcev in deloval v dobro civilne družbe.

Vsakdo spreminja svet (Everyone a Changemaker)

Ker so potrošniki zaskrbljeni glede vpliva človekovih dejavnosti na družbene in okoljske razmere, podjetnike vedno bolj zanima socialno podjetništvo. Potrošniške zahteve zvišujejo družbeno odgovornost korporacij, zato se povezujejo s civilnimi družbami, da bi delovale v korist ljudi. Gretchen je mladim povedala, da etično razmišljanje v poslovnem svetu vedno bolj pomeni tudi konkurenčno prednost na trgu dela.
Spreminjevalci družbe tako niso več le voditelji, so tisti, ki imajo idejo in pogum, da prevzamejo iniciativo. Podjetja prihodnosti, kot je npr. Tesla, namreč niso več organizirana po rigidnih hierarhičnih strukturah tradicionalnih podjetjih, temveč so organizacijsko skupine znotraj večjega kolektiva, kjer si vodstveno vlogo teami podajajo kot žogo na košarkarskem igrišču: kdor ima idejo in iniciativo vodi igro, a ker je sprememba stalna, njihovo vodstvo vedno prevzame druga iniciativa.

Zavod Ypsilon je valilnica mladih, ki spreminjajo svet

V Zavodu Ypsilon se družijo mladi proaktivni talenti, ki želijo izstopiti iz povprečja, kar je opazila tudi Gretchen in poudarila pomembnost organizacij, ki spodujajo mlade, da razvijajo svoje potenciale. Mladim svetuje, naj spreminjajo svet z empatijo do ljudi, s strastjo do svojega dela, ki naj jim prinaša smisel, pri tem pa naj se ne pozabijo igrati in zabavati. »Menim, da imate tu odlično skupnost, za katero ne dvomim, da počne prave stvari za vzpodbujanje tistih posameznikov, ki imajo potencial, da spremenijo in zamajejo svet,« nam je ob slovesu zaupala svoje vzpodbudne misli Gretchen Zucker.

Zapisala: Špela Sodja
Ypsilon SSGZ JSC 0128

“Najprej je pomembno je, da mladim damo vzornike, ki jim pokažejo, na kakšen način lahko spreminjajo družbo. Nato je zelo pomembno, da jim vzorniki podajajo znanje, pri tem pa morajo biti sami ozaveščeni na tem področju. Zato npr. v Spirit Slovenija učitelje usposabljmo, kaj to pomeni start up, učitelji pa to prenašajo na mlade. Po eni strani s tem spodbujamo ustvarjalnost, podjetnost in inovativnost, po drugi strani pa tudi socialno podjetništvo in družbeno odgovornost. Naš program obsega tudi druge aktivnosti na tem področju, ki so pomembne, a še posebej pri mladih moramo delovati na način povezovanja s partnerji, zato to tudi počnemo.”

Boris Kunilo, Spirit Slovenija

Ypsilon SSGZ JSC 0136

“Lepo je biti danes na dogodku z Gretchen Zucker, ki ga gosti Zavod Ypsilon. Zadnjih nekaj dni se je Gretchen srečala z različnimi družbenimi organizacijami, predstavniki lokalne uprave in vlade v Sloveniji, da bi z njimi govorila o socialnem podjetništvu. Ena od stvari, ki se jih je naučila v letih svojega delovanja pri Ashoki, je to, da je le eden od desetih milijonov ljudi tudi socialni podjetnik, ta podatek pa morda državi z dvema milijonoma prebivalcev ne govori v prid. A ne glede na to, njeno sporočilo je, da lahko vsakdo naredi spremembo, vsakdo, ki je optimističen in ima energijo, lahko prevzame vodstveno vlogo in postane pobudnik sprememb v svoji šoli, soseski, skupnosti ali širše v družbi. Zato menim, da moramo ceniti njeno pozitivno sporočilo in upam, da ji ga je uspelo posredovati Sloveniji, kjer vidim velik potencial in bom z veseljem spremljal, kaj bo prinesla prihodnost.”

Philip Beekman, US Embassy Ljubljana

Aktivnost je sofinancirana s strani Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo Republike Slovenije.

partnerji